sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Tre hotell; tre favoriter!

Publicerad 2016-01-23 16:16:09 i Allmänt,

I vår familj gillar vi att åka på semester mitt i terminen. Vi slipper gärna den svenska kylan en stund och tar en paus. Vi har därför under de senaste åren bokat en resa på höstlovet. Nedan har jag därför listat mina tre
favorithotell.
 
 
1. Anantara Dhigu, Maldiverna.
 
 
 
Min pärla i Indiska Oceanen. Det finns många sätt att ta sig hit. Du kan t ex åka med Turkish Airlines via Istanbul, vilket vi har gjort. Ett annat alternativ är att åka via Dubai med Emirates. På flygplatsen i huvudstaden Male väntar personal som visar in dig i ett rum där du bjuds på något fräscht att dricka innan en transferbåt tar dig till din resort. Hela tiden finns det personal som tar hand om ditt bagage, så det enda du behöver tänka på är dig själv.
Så fort du kommer hit minskar stressnivån i kroppen. Villorna på stranden är fantastiska, det är gott om plats och maten och servicen är förstklassig. Glöm trängsel och proppfulla stränder à la Medelhavet. Här kan du vara på din egen lilla plätt så mycket du vill. Du har din egen solstol, så det där paxandet med handdukar på morgonen kan du koppla bort. Det turkosa vattnet är magiskt, och vill du kan du boka en fantasktisk behandling på spat. Hotellet anordnar även snorklingsturer, fisketurer och andra vattenaktiviteter. Glöm heller inte välkomstkvällarna med fria drinkar i solnedgången...och vet du...utsikten är precis som på bilderna...inget filter behövs...
 
2. Fontainebleau, Miami Beach
 
 
Ett klassiskt hotell som andas både trend och historia. Foajen är nog den vackraste jag har sett med kristallkronor och lyxiga detaljer. Många av rummen har en magisk havsutsikt, men även utsikten över Miamis skyline är urhäftig kvällstid. På hotellet finns något för alla; god mat av toppklass. Här finns också en av Miamis trendigaste nattklubbar Bleau där många stora artister och dj's har uppträtt. De har även ett spa med underbara behandlingar och faciliteter. Naturligtvis kan du även gå ner till hotellets egna frisör och bli fin i håret.
 
Poolområdet är fantastiskt, med både små och stora pooler och jacuzzis. De har även en bar med massor med goda drinkar.
För att komma till stranden med sin vita finkorniga och mjuka sand, behöver man bara ta några steg över boardwalken. Där har hotellet egna sängar och handdukar. Dessa solsängar bäddas av personalen, innan du slår dig ner och bara njuter.
Rummen på hotellet är smakfullt inredda, med moderna och snygga detaljer. Innan du intar den fantastiska middagen kan du ta en drink i någon av barerna.
Servicen på hotellet är förstklassig. Hotellet figurerar också i en av Bond-filmerna, så vill du känna dig som en lyxig bondkaraktär är det hit du ska åka.
 
 
Grand Velas Riviera Maya, Playa del Carmen, Mexico.
 
 
Jag har alltid sagt att jag ogillar All inclusive. Jag ändrade dock inställning när jag kom till Grand Velas. Här har du några restauranger att välja mellan varje kväll. Även buffén som serveras till lunch är super. Är det något du saknar kan du bara fråga kocken, som med ett leende serverar det du önskar. Glöm dessutom att du måste bära tallriken själv från buffén till bordet. Det fixar personalen galant.
Om du är trött efter att ha legat i solen och inte har ork att äta ute, kommer de gärna upp med maten till rummet. Även detta ingår i All inclusive-priset. 
 
Rummen på Gran Velas är stora och rymliga. Havsutsikten är magisk. Under dagen ser personalen till att du har allt du behöver, och det känns aldrig krystat...tvärtom. Detta gör de med ett leende.
 
Stranden är precis intill hotellet. Den är aldrig proppfull och det tycker jag är jätteskönt. 
Grand Velas har även det finaste spa jag någonsin varit på. Så fort du kliver in genom dörrarna till spat, blir du bortklemad med en lyxig morgonrock och något att dricka. Behandlingen jag fick, en form av aromamassage var den i särklass bästa jag någonsin fått. Den var även inspirerad av mayakulturen, vilket gjorde det exotiskt och speciellt för mig som turist.
 
 
Ja, tänk vad mycket man får uppleva när man reser. Helt fantastiskt!
 
 
 
 
Kram/ Linda

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2016-01-23 20:25:26

Tack för en målande blogg! Mexico blir det i höst, nu ska vi titta på hotellet du rekommenderade.

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-24 02:32:48

Låter helt underbart.. Det får bli i mitt nästa liv😏 när jag har råd😂😂😀

Svar: Även dessa hotell har erbjudanden, då det är lite billigare. Passa på då :-)
Linda K

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-24 13:28:50

Härligt! 😃

Svar: Ja, verkligen!
Linda K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela