sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Varmt och blött!

Publicerad 2015-10-27 06:30:29 i Allmänt,

 
Måndag 
Under nästan hela natten har jag legat och lyssnat på regnet. När vi pratar regn då pratar vi ösregn. När vi sedan klev upp så regnade det fortfarande. Först kändes det lite trist...vi kom ju faktiskt hit för att få sol...men när jag sedan inser att det är +30 grader ute och +29 i havet så har man faktiskt inget att gnälla över. 
 
Vi tog iaf en promenad runt ön för att sedan ta båten ut till en ö, Gulhifushi för att äta lunch. Min lunch bestod av en räkburgare (de lagar mkt fisk och skaldjur).
 
 
 
Eftermiddagen bjöd på träning på gym (nej, jag har inte feber) och beachparty med gratisdrinkar.
På något sätt har jag även lyckats bränna mig på axlarna trots alla regnmoln.
Middagen åt vi på en av öns bästa restauranger, som serverar grillad fisk och skaldjur.
På tallriken, en grillad Grouper (en slags revfisk), med pommes och sallad. Till det ett glas Chardonnay, mitt favvovin bland de vita vinerna.
 
Idag är det tisdag och vi har väckt sonen med lite hes födelsedagssång och massor med presenter.
 
Kram/ Linda
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela