sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Snorkling och födelsedag.

Publicerad 2015-10-28 05:13:45 i Allmänt,

 
Äntligen syntes solen på himlen. Dagen har varit fantastisk! Precis nära ön finns några fantastiska ställen som är toppen för snorkling. Fiskarna vi såg är typ samma som visas i Hitta Nemo. Lägg till ett stycke stingrocka.
 
Jag har vissa problem när jag ska snorkla. Det är inte alls som på tv; jag är aningens fiskrädd och gillar inte när fiskarna kommer nära och liksom stirrar. Ett är detta med snorkeln; den har en viss tendens att sätta igång en viss
kväljningsreflex som infinner sig så fort jag gapar (hulk). Fiskarna idag var dock både dekorativa och snälla.äp
Det är svårt att inte se ut som en mupp när man ska snorkla.
Väl tillbaka från snorklingsturen hade personalen dekorerat vårt rum eftersom sonen fyller år. Han fick även äppelkaka innan middagen och de sjöng för honom i baren.
 
Middagen åt vi på bästa Thairestaurangen Ban Huraa. Smakerna i maten är otroliga och är nog svåra att återskapa i Sverige. På min tallrik fanns räkor med chili och stark basilika.
 
 
Väl tillbaka väntade skumpa i ishink. What a day!
 
 
Vi hörs snart!
Kram/ Linda

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela