sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Good to be back!

Publicerad 2015-10-23 17:24:41 i Allmänt,

 
Jag är ingen berest person. Jag vet inte så mycket om hur det faktiskt är i de olika delarna av världen, men när jag kom till Maldiverna för första gången infann sig en ro i kroppen. En ro som inte går att beskriva. Baksidan av myntet är naturligtvis att det är så långt att ta sig hit, och flygresor är inte det bästa jag vet...
 
Jag är på Maldiverna för andra gången...och tro mig, det är minst lika vackert som det ser ut på bilderna.
Vi åker hit via Arlanda-Istanbul (3h 20 min) och Istanbul-Malé (7h10min).
Transfern med båt från Malé tar sedan ca 30 min.
När vi närmar oss hotellet dyker personalen upp på bryggan och spelar trumma och sjunger.
 
Vi bor i en s k Sunset-villa på stranden, vilket innebär att vi på vår sida av ön kan se solnedgången. De på andra sidan ser soluppgången. Närmare beskrivning av huset kommer i ett separat inlägg.
Temperaturen ligger just nu på ca 28-30 grader och det regnar lite varje dag.
 
Välkomna tillbaka till min blogg!
 Kram/ Linda
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela