sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Premiär; Mall of Scandinavia

Publicerad 2015-11-14 21:21:29 i Allmänt, Familjen, Kärlek,

Jag har inte tänkt så mycket på det faktum att det ska öppnas en ny galleria norr om Stockholm...förrän dottern började ladda för en vecka sedan. Hon övertalade till och med mig och maken att skjutsa dit henne redan två kvällar efter invigning. 
När vi rullade in bilen i solnaområdet började köerna. För säkehets skull parkerade vi på parkeringen som ligger på andra sidan rälsen från gallerian sett.
När vårt sällskap kom fram till kön insåg vi att det skulle ta en stund innan vi blev insläppta i gallerian, det blev ca en halvtimme. Oj, vad vuxna människor kan knuffas. Jag är inte ett dugg överraskad över att folk tuppar av och mår dåligt i denna typ av situation. Egot växer och de ska in till varje pris....råkar man dessutom klämma ett barn eller två, må det vara hänt, bara man kommer in...suck.
 
Jag tycker att gallerian är mysig. Belysningen var fin och ytorna utanför butikerna stora och fina. Främst är jag imponerad av restaurangutbudet som är betydligt bättre än Täby. Nyhetens behag? Kanske. Det får framtiden utvisa.
I övrigt vet jag faktiskt inte om Mall of Scandinavia överglänser Täby C.... Inte vid första anblicken iaf. Jag efterlyser lite Gucci, kanske lite LV, men framförallt en tweenies-affär, för barn i mellanstadieåldern som ännu inte kommit upp i storlek S. Där är vi lite dåliga här i Sverige tycker jag. Varför inte Bath & Body Works istället för samma gamla Body Shop. Dottern var också lite besviken över att H&M inte hunnit öppna. 
 
Köpte jag något då? En parfym till mig, en till maken och en rumsdoft från Lexington. Jag hittade också ett par skor på Håkanssons (de hade faktiskt ett riktigt bra utbud av skor).
 
 
Det var några butiker som inte hade slagit upp portarna ännu. Det ska bli spännande att se hur det ser ut när allt är klart.
Friends Arena, som ligger intill, lystes upp i blått/vitt/rött, och tankarna går ännu en gång till våra medmänniskor i Frankrike.
 
Var rädda om varandra! Kärlek!
 
Kram/ Linda

Liknande inlägg

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela