sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Livet, en kopp kaffe och en läfsa...

Publicerad 2015-08-14 15:41:38 i Allmänt, Familjen,

 
Idag är en njutardag. Kanske njuter jag lite extra med tanke på att jag precis fått nytt jobb och min långa ledighet snart är slut. På min njutardag har jag druckit kaffe, lyssnat på Fredrik Reinfeldts sommarprat (som faktiskt var riktigt bra) och badat i poolen. Till min tredje kopp kaffe tog jag en läfsa som mormor Laila har bakat. INGEN, jag upprepar, ingen kan baka läfsor som min mormor. Det spelar ingen roll om man försöker kopiera hennes recept, det blir ändå inte lika gott. Det finns t o m de som kallar det för lefsor, men det är ju helt uppåt väggarna. 
Mormors läfsor är ett slags kaffebröd med en chokladfyllning. Jag har hört vissa säga att det ska vara kanel i dem, men det är helt fel (hävdar jag).
 
 
Innan de flesta har hunnit ur sängen på morgonen har min mormor redan bakat. Jag får alltid med mig några påsar med mormors hembakade alster, och jag väljer hennes fikabröd före allt annat som finns på konditorier...alla dagar i veckan!!
 
Mormor 81, är världens bästa. Hon har tre barn, åtta barnbarn och nio barnbarnsbarn, och ändå har hon en förmåga att få oss alla att känna att vi är speciella. Vilken fantastisk människa va? Hon är en krutgumma utan dess like som plockar bär, promenerar runt spåret och sköter allt hemma hos henne och morfar. 
 
Mormor, jag älskar dig! Tack för att du finns!
 
Kram/ Linda

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela