sunandbubbles.blogg.se

En blogg som handlar om livet, familjen och mina "äventyr". Jag har länge velat blogga, och har döpt min blogg efter saker jag gillar; solen och bubblorna, en guldkant i tillvaron. Här kommer orden som finns i mitt huvud.

Att underlätta i vardagen; latmask eller slavdrivare?

Publicerad 2015-08-26 14:24:24 i Allmänt, Familjen, Golf,

 
Jag har börjat jobba, och igår insåg jag att kylskåpet mer eller mindre var tomt. Jag åker till jobbet kl 7.30 och är hemma någongång mellan 16.30 och 17.00. Kl 17.00 är jag så osugen på att handla, och därför är jag enormt tacksam över att MatHem finns. Istället för att gå min vanliga väg på Coop, sätter jag mig med laptopen i knäet och klickar på det jag önskar att handla. Dagen efter dyker sedan en räddande ängel upp med mina varor. Är det inte fantastiskt?! Man kan även söka på recept och med ett enkelt klick har du allt du behöver i din varukorg. 
(Nej, jag är inte sponsrad...). Maten är alltid färsk och fräsch och man kan t o m beställa hem färdiga matkassar...
 
En annan sak som underlättar enormt är städhjälpen som kommer varannan vecka. Snacka om ännu en räddande ängel! Jag avskyr att lägga all min lediga tid på städning, så därför tog familjen beslutet att anlita städhjälp. Det är lite tabu att erkänna att man har städhjälp, eftersom det betyder att jag förmodligen är världens lataste och att någon stackare måste städa åt mig. Då har jag en nyhet: det är år 2015 och vi har anlitat ett företag, som vilket annat företag som helst.
 
Till helgen hoppas jag på lite golf! Jag tänker även försöka att laga moules frites efter ett recept från MatHem.
 
Vi ses på touren!
 
Kram/ Linda

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda K

En tjej i sina bästa år med man och två barn. Jag är utbildad lärare i svenska och engelska år 4-9 och även Cidescoutbildad hud- och spaterapeut och diplomerad massör. Jag arbetar som lärare på mellanstadiet och trivs superbra med det. Förutom mitt liv med familjen så älskar jag att vara i stallet. Jag ska även börja lära mig att spela golf.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela